Waarover heb je een vraag?

 

Ruilen en retourneren

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Mocht de aankoop niet helemaal naar wens zijn, dan kan je binnen 14 dagen na ontvangst de overeenkomst ontbinden. Gebruik hiervoor het retourformulier. A Beautiful Story garandeert dat je voor alle geretourneerde artikelen je geld terugkrijgt, op voorwaarde dat de artikelen in goede conditie en met het prijskaartje eraan worden geretourneerd. Indien je meer met het artikel hebt gedaan dan noodzakelijk is om te beoordelen of je het artikel wilt houden, (het is bijvoorbeeld niet nodig om de prijskaartjes te verwijderen) mogen wij waardevermindering in rekening brengen en kan het daardoor zijn dat je niet het volledige aankoopbedrag terug krijgt. Zie ook artikel 7 van de algemene voorwaarden. Je kan ook op iedere andere wijze binnen 14 dagen na de dag van ontvangst van de gehele bestelling aan A Beautiful Story laten weten van de aankoop af te zien (bijvoorbeeld per post of e-mail). Hiervoor kun je gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar dit is niet verplicht. Je dient dan de niet-gewenste artikelen binnen 14 dagen nadat je van de aankoop hebt afgezien aan A Beautiful Story te retourneren. Stuur bij voorkeur het ingevulde retourformulier mee zodat wij alle gegevens hebben om jouw retour zo snel mogelijk te verwerken.

Klik hier om het retourformulier te downloaden.

Ik heb mijn bestelling geretourneerd. Wanneer krijg ik mijn geld terug?

Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd.

Hoe krijg ik mijn aankoopbedrag terug na retournering?

Je krijgt de aankoopprijs terug op dezelfde manier waarop je hebt betaald. Als je een deel van je aankoop met een A Beautiful Story giftcard hebt betaald, dan krijg je dit deel in de vorm van een giftcard terug.

Kan ik mijn bestelling ruilen?

Helaas is dit niet mogelijk. Wanneer je jouw pakket aan ons retourneert, hebben wij helaas niet de mogelijkheid meteen een ander artikel of andere maat toe te sturen. Wij storten het aankoopbedrag aan je terug, zodat je gemakkelijk een nieuwe bestelling bij ons kunt plaatsen.

 

Betalen

Welke betaalmethoden accepteert A Beautiful Story?

Wij willen het je graag zo makkelijk mogelijk maken om je bestelling te voltooien bij A Beautiful Story. Om je bestelling te betalen kun je gebruik maken van:

  • iDEAL (Nederland)
  • Bancontact (België)
  • Sofort Banking/Giropay (Duitsland)
  • Creditcard
  • Bankoverschrijving
  • Webshop giftcard
  • A Beautiful Story giftcard

Zijn de artikelen inclusief btw?

Ja, alle genoemde prijzen zijn inclusief btw.

 

Bestellen

Hoe plaats ik een bestelling?

Wij helpen je graag bij het plaatsen van een bestelling:

  1. Zoek op www.abeautifulstory.nl naar het sieraad naar jouw wens
  2. Klik op de in winkelmand-knop
  3. Nu ligt het artikel in je winkelmand. Klik rechtsboven in het scherm op het winkelmandje
  4. Heb je een kortingscode of een A Beautiful Story giftcard? Deze kan je onderaan bij je winkelmand invoeren
  5. Klik op Bestellen om te beginnen met jouw bestelling
  6. Vul je gegevens in en kies een betaalmethode
  7. Accepteer de algemene voorwaarden en klik op bevestigen
  8. Je wordt nu doorgestuurd naar je gekozen betaalmethode zodat je gemakkelijk je betaling kan voltooien
  9. Jouw bestelling is geplaatst! We sturen je een bevestiging per email en zorgen dat je pakketje naar je toekomt!

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Om jouw bestelling zo snel mogelijk te laten bezorgen, gaan wij zodra de bestelling binnen is meteen aan de slag in ons magazijn. Heb je jouw bestelling minder dan een halfuur geleden geplaatst? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice, zodat we kunnen kijken of het nog mogelijk is om de bestelling te annuleren.

Kan ik mijn bestelling wijzigen?

Nee, wij kunnen helaas niet de bestelling wijzigen op het moment dat je een bestelling hebt geplaatst. Wel kan je de klantenservice bellen en kunnen we kijken of het mogelijk is om de huidige bestelling te annuleren.

Ik heb geen bevestiging ontvangen, wat nu?

Het kan zijn dat de bevestiging in je spambox is terechtgekomen. Als dit ook niet het geval is, neem dan gerust contact op met onze klantenservice, we helpen je graag verder.

 -

Verzending

Welke bezorgopties kan ik bij jullie kiezen?

Op dit moment leveren wij via PostNL. Bestellingen binnen Nederland passen bijna altijd door de brievenbus, zodat je niet thuis hoeft te blijven. Via de PostNL app kun je na bestelling kiezen voor bezorging in de avond/op zondag/op een specifiek dagdeel.

De verzendkosten bedragen:

  • Binnen Nederland €1,95
  • Binnen de EU €4,95
  • Buiten de EU €9,95

Het land van bestemming (buiten de EU) kan aanvullende belasting heffen.

Wat is jullie levertijd?

Nederland 1-3 werkdagen
Europa 3-6 werkdagen
Buiten Europa 6+ werkdagen

Mijn pakket is bezorgd, maar ik heb niets ontvangen. Waar is mijn pakket?

Als je een track&trace code van ons hebt ontvangen dan kan je via PostNL kijken waar je pakketje op dit moment is. Het kan zijn dat je buren het pakket hebben aangenomen. Als er nog onduidelijkheid is, neem dan gerust contact op met onze klantenservice.

Ik heb een verkeerd artikel ontvangen. Hoe kom ik aan het juiste artikel?

Oeps, er is iets verkeerd gegaan bij het inpakken van jouw bestelling. Dit lossen we graag op! Neem gerust contact op met onze klantenservice. We helpen je graag verder.

Ik heb mijn bestelling beschadigd ontvangen. Hoe lossen we dit op?

Dat is niet de bedoeling! Neem gerust contact op met onze klantenservice, zodat we samen kunnen kijken naar de mogelijkheden.

Er ontbreekt een artikel uit mijn bestelling. Ontvang ik deze nog?

Oeps, dat is niet de bedoeling. Als je een grote bestelling hebt gedaan dan kan het zijn dat er nog een pakket onderweg is. Is dit niet het geval, neem dan gerust contact op met onze klantenservice.

-

Garantie

Mijn artikel vertoont gebreken. Wat kan ik hieraan doen?

Oeps, dat is niet de bedoeling. Neem gerust contact op met onze klantenservice, zodat we kunnen kijken naar de mogelijkheden.

Hoe lang heb ik garantie?

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. We geven twee maanden garantie op de kwaliteit van het product. Deze extra garantie doet geen afbreuk aan de wettelijke garantie waar je als consument recht op hebt. Als je niet tevreden bent met de kwaliteit van het product, neem dan gerust contact op met onze klantenservice.

-

Kortingscodes en cadeaubonnen

Wat is het saldo van mijn cadeaukaart?

Het saldo van jouw A Beautiful Story cadeaukaart kan je gemakkelijk inzien via abeautifulstory.nl. Klik gerust hier (https://www.abeautifulstory.nl/giftvoucher/index/check/) om het saldo te checken.

Hoe kan ik met mijn cadeaukaart betalen?

Je kan de cadeaukaart code invoeren in het winkelmandje onder het kopje cadeaubon. Zodra je dit hebt gedaan, zie je het bedrag meteen van het totaalbedrag afgaan.

Ik ben mijn cadeaukaart vergeten in te wisselen tijdens mijn bestelling. Wat nu?

Helaas is het technisch niet mogelijk om de cadeaukaart nadat de bestelling is geplaatst nog in te wisselen. Onze klantenservice helpt je graag bij het kijken naar eventuele mogelijkheden zodat je jouw cadeaukaart alsnog kan gebruiken.

Wat is het verschil tussen jullie cadeaukaart en de Webshop Giftcard?

De A Beautiful Story cadeaukaart is alleen in te wisselen in onze webshop en kan ingewisseld worden in het winkelmandje. De Webshop Giftcard is een cadeaukaart die in te wisselen is bij meerdere winkels en kan ingewisseld worden bij het afrekenen. Voor meer informatie over de Webshop Giftcard kijk op www.webshopgiftcard.nl.

Hoe wissel ik een kortingscode in?

De kortingscode kan in het winkelmandje onder het kopje kortingscodes worden ingewisseld. Zodra dit is gebeurd, zie je boven in beeld of de code geldig is of niet. Het kortingsbedrag gaat ook direct van het totaalbedrag af.

Als je een kortingscode niet wilt gebruiken, kan je onder het kopje kortingscodes de kortingscode annuleren.

-

Klachten

Ik heb een klacht, waar kan ik deze indienen?

Ben je niet helemaal tevreden? Dat maken we graag goed. Laat het ons weten en we komen er snel bij je op terug. 

Ben je het niet eens met de oplossing en komen we er samen toch niet uit? Leg je klacht dan voor aan het Europees ODR Platform.(https://ec.europa.eu/consumers/odr/)